15 березня 2018 р. 23:11
Термін «медіаграмотність» походить від термінів «критичне бачення» та «візуальна грамотність». Також використовуються такі терміни, як «технологічна грамотність», «інформаційна грамотність», «комп’ютерна грамотність» тощо.
Людство постійно розвивається. До того ж темп змін невпинно пришвидшується. І для людини, і для країни стає дедалі важливіше вміти реагувати на ці зміни, щоб не залишитися осторонь прогресу. Один з дослідників вдало зазначив, що середньовічний англійський селянин зустрічав протягом життя менше людей, аніж сучасна людина за один день. Але це стосується міжособистісного спілкування. Коли ж мова йде про масове, то тут зміни ще разючіші. Ми спостерігаємо появу нових і нових медіа, які використовують технології, що ще вчора здавалися казковими. Нашу добу не даремно називають інформаційною. І справа тут не тільки в тому, що значна частка національного багатства сучасних країн створюється в сфері інформаційних технологій. Сучасна людина для успішної життєдіяльності не може бути осторонь інформаційних потоків. Але головна складність нині не в тому, щоб отримати певну інформацію, а в тому, щоб визначити, яка інформація потрібна. Величезний надлишок інформаційної пропозиції призводить до того, що сучасна людина ризикує «потонути» в інформаційному морі. До цього додається загроза повірити брехливій інформації.
На жаль, багато сучасних медіа не перевіряють достовірність оприлюднених даних, нормою стало використання численних маніпулятивних технологій, спрямованих або на безпідставне формування позитивного іміджу замовників, або на очорнення їхніх конкурентів. Особливе значення грамотна робота з інформацією має, коли йдеться про дітей та підлітків. У них нема ще життєвого досвіду, вони ще схильні до сліпого наслідування привабливих образів.
Але, звичайно, це зовсім не означає, що треба ховатися в мушлю та ізолюватися від інформаційних потоків. Тепер таке і не можливо. Треба вміти працювати з інформацією. Саме на це спрямовані уроки з медіаграмотності, які вже кілька десятиліть стали частиною шкільної програми в США, Великій Британії, Німеччині, Австралії, країнах Північної Європи. Нарешті, до цього руху приєднується й Україна. Ми маємо готувати дітей до вдалого освоєння світу. А сьогодні найважливіший складник цього опанування — вміння грамотно працювати з інформацією.
Пропонуємо до вашої уваги підручник "Медіаосвіта та медіаграмотність", затверджений Міністерством освіти і науки як підручник для студентів вищих педагогічних навчальних закладів та слухачів Інститутів підвищення кваліфікації вчителів. Видання підготовлено Академією української преси.
Реалізація цього проекту стала можливою завдяки підтримці американського народу, що була надана через проект USAID «У-Медіа», що виконується міжнародною організацією Інтерньюз. Зміст матеріалів є виключно відповідальністю Одеської обласної організації ВГО "Комітет виборців України" та необов’язково відображає точку зору USAID, уряду США та Інтерньюз.
29 квітня 2025 р.
Без підтримки не виживуть: про медіа, які перемістилися з Криму28 квітня 2025 р.
Розмовні швидкі побачення англійською: історія проєкту двох викладачок25 квітня 2025 р.
Віртуальний музей Тягинь: збереження спадщини під час війни30 квітня 2025 р.
Деколонізація потребує стільки часу, скільки тривала колонізація, — Тетяна Філевська24 квітня 2025 р.
У Миколаєві депутати провалили земельні рішення26 квітня 2025 р.
Telegram-канал про Одесу визнав себе російським29 квітня 2025 р.
У Миколаєві депутати поскандалили через земельні питання01 травня 2025 р.
Суд визнав незаконною ліквідацію гімназії на Миколаївщині30 квітня 2025 р.
Одеса перебуває в ментальній окупації: що відбувається з цінами на житло в регіоні30 квітня 2025 р.
Депутати Миколаївської облради мають вирішити долю майна, закладів і повноважень колеги22 квітня 2025 р.
Інтент.Інсайт про хвилину мовчання