26 травня 2025 р. 16:12
(ФОТО: Logist.today)
На Херсонщині обрали переможця тендера на ремонт дороги вартістю понад 400 мільйонів гривень. Раніше компанію звинувачували у розкраданні бюджетних коштів. Це вже другий великий контракт у регіоні за цей рік, де компанія була єдиним учасником і перемогла без конкуренції.
Про це повідомив Центр публічних розслідувань з посиланням на системи закупівель Prozorro.
У травні Служба відновлення та розвитку інфраструктури у Херсонській області оголосила тендер на поточний ремонт автомобільної дороги загального користування державного значення Т-22-07 /Т-04-03/ – Високопілля – Велика Олександрівка – Берислав.
Очікувана вартість закупівлі склала понад 432 мільйони гривень. Подання тендерних пропозицій тривало до 26 травня. Втім, лише одна компанія виявила бажання взяти участь у торгах.
<picture>
Йдеться про товариство ТОВ "Європейська дорожньо-будівельна компанія", яке запропонувало виконати роботи за понад 410 мільйонів, надав пропозицію на 21,6 мільйона менше очікуваної суми закупівлі. Тепер процедура перебуває на етапі кваліфікації переможця.
Згідно з умовами тендеру, ремонтні роботи мають бути завершені до 31 грудня 2026 року. Джерелом фінансування є бюджетні кошти. Згідно з документацією, оплата послуг здійснюватиметься після їх надання, однак передбачена можливість авансу в розмірі до 30%.
У межах закупівлі від учасників вимагалась банківська гарантія на понад 12,9 млн грн, а також підтвердження досвіду виконання аналогічних робіт, зокрема із застосуванням технології холодного ресайклінгу.
За даними аналітичної системи YouControl, ТОВ "Європейська дорожньо-будівельна компанія" заснували у 2008 році в Донецьку зі статутним капіталом 51 500 гривень. Крім основного напрямку роботи, підприємство зареєструвало ще два десятки видів діяльності. У 2018 році компанія зазнала змін у структурі, після чого її юридична адреса змінилася на Київську область, а власником став Муслім Кєлоєв. Наразі фірма належить його родині.
Бенефіціари компанії мешкають в Одеській області. Одним із постійних замовників фірми є Служба відновлення та розвитку інфраструктури як Миколаївської так і Херсонської області.
Компанія та її власник неодноразово ставали об’єктами журналістських розслідувань. Вони входять до числа трьох лідерів серед підрядників, які отримують найбільше контрактів на дорожні роботи без відкритих торгів. З 2018 року підприємство освоїло на держзакупівлях 6,9 мільярда гривень.
<picture>
У 2025 році керівник ГО "Нон-стоп" подав до суду заяву про ймовірну злочинну змову в рамках програми "Велике будівництво". На його переконання, кілька компаній, зокрема й "Європейська дорожньо-будівельна компанія", могли бути причетні до організованої схеми розкрадання бюджетних коштів. Втім, суд відхилив це клопотання.
У квітні на Херсонщині відбувся тендер на утримання доріг вартістю 180 мільйонів гривень, у якому також взяла участь лише одна фірма — "Європейська дорожньо-будівельна компанія". Також компанія отримала два підряди на утримання Інгульського й Південнобузького мостів без конкуренції.
Це підприємство регулярно отримує державні підряди, зокрема в Миколаївській області, і значна частина контрактів дістається йому без проведення відкритих торгів.
Анна Бальчінос
18 травня 2025 р.
На ремонт траси Херсонщини з держбюджету виділили 400 мільйонів22 травня 2025 р.
На відновлення Південнобузького мосту у Миколаєві спрямували 54 мільйони18 травня 2025 р.
Компанія одеського депутата може отримати мільярд на двох підрядах на Миколаївщині28 травня 2025 р.
Виконком Херсона з початку року витратив бюджетні кошти на Starlink, нагороди та ремонт автівок24 травня 2025 р.
Компанія-монополіст знову без конкуренції отримала сотні мільйонів на дороги Миколаївщини21 травня 2025 р.
Компанії з орбіти Зеленського отримали сотні мільйонів на фортифікаціях Херсонщини22 травня 2025 р.
На Одещині не дали освоїти 2,5 мільйони на будівництві дороги17 травня 2025 р.
Єдиним учасником 9-мільйонного тендера в Одесі стала фірма, яку пов'язують із бізнесменом у розшуку26 травня 2025 р.
Аграрна компанія стала лідером серед роботодавців на Миколаївщині, а енергетики — на Херсонщині та Одещині