01 травня 2020 р. 15:15

На Одещині жінки були експертками та героїнями у понад 23% публікацій

Упродовж тижня, з 11 по 17 квітня, експерти проєкту «Гендерночутливий простір сучасної журналістики» разом з прес-центром «Paritet» провели моніторинг регіональних медіа Одеської області.

За цей час були проаналізовані публікації у п'яти районних друкованих виданнях (газети «Арцизские вести», «Придунайские вести», «Сільські вісті», «Татарбунарський вісник», «Хлібороб») та п'яти гіперлокальних новинних сайтів («Бессарабия ИНФОРМ», «Біляївка.City», «Лиманська Агенція Новин» (україномовна версія), «04849.com.ua – Первый Информационный портал г. Белгород-Днестровский» та «04868.com.ua - сайт г. Черноморск»).

За даними моніторингу, який провів Волинський пресклуб у партнерстві з Гендерним центром Волині, Незалежною громадською мережею пресклубів України за підтримки Медійної програми (Internews), індекс гендерної чутливості гіперлокальних медіа вцілому по Україні у квітні порівняно і лютим залишається незмінним і складає 38%. 

У регіональних медіа Одещини відсоток публікацій, цей показник склав 23%, що є середнім по країні.

Найвищий відсоток експерток аналітики зафіксували у публікаціях харківських медіа (42%). На другій позиції - івано-франківські, луганські, рівненські та сумські видання (по 40%). Третю сходинку посідають запорізькі ЗМІ (39%). Кількість героїнь матеріалів найбільша у житомирських медіа (52%). Це - найвищий показник за дві хвилі моніторингу. У лютому житомирські медіа були лідерами за кількістю експерток - 45%. 

Першість у використанні фемінітивів - у гіперлокальних медіа Волині (74%), на 9% менше - у чернівецьких видань (65%), лише трохи поступаються їм закарпатські (64%).

Найчастіше жінки коментували питання, які стосувалися освіти, соціального захисту, побуту (зокрема - догляд за дітьми, категорія "Інше"), охорони здоров'я (в тому числі ті, що не стосувалися коронавіруса), в поодиноких випадках - війни та спорту, а також дуже рідко - сфери прийняття рішень (діяльності органів місцевого самоврядування). Героїнями публікацій вони були переважно в медичній (як пацієнтки) та освітній темах.

Загалом співвідношення жінок і чоловіків у всіх проаналізованих матеріалах становить 1:3: 33% експерток і 67% експертів, 35% героїнь і 65% героїв. При цьому зберігається тенденція щодо більшої кількості жінок у текстах друкованих ЗМІ, аніж у новинах інтернет-видань. Кількість вживання фемінітивів - майже однакова і на кілька позицій вища, ніж у лютому (тоді зафіксовано по 41% в обох видах медіа).

Інфографіка: Волинський пресклуб

Нагадаємо, у березні жінки в матеріалах одеських ЗМІ були присутні в третині публікацій.

Також Вам може сподобатись:

30 квітня 2025 р.

Одеса перебуває в ментальній окупації: що відбувається з цінами на житло в регіоні

28 квітня 2025 р.

В Україні лідери ресторанного й готельного бізнесу заробили 28 мільярдів

Відомо, коли відбудеться другий бій Усика та Дюбуа

26 квітня 2025 р.

Одеські нардепи-мільйонери не посоромилися отримати компенсацію за житло в Києві

29 квітня 2025 р.

Інтент.Інсайт поцікавився станом ринку нерухомості під час війни

24 квітня 2025 р.

Нардепи-мільйонери: хто з одеських обранців заробив найбільше за рік

Одеський університет увійшов до наукових лідерів країни

29 квітня 2025 р.

У Миколаєві депутати поскандалили через земельні питання

18 квітня 2025 р.

Рекордсмен по боргах із ТЦК виявився жителем Одеси

29 квітня 2025 р.

Влучання у науково-дослідне підприємство на Одещині нашкодило екології на півмільйона

30 квітня 2025 р.

Курортний сезон-2025 у Затоці: офіційне повідомлення влади

29 квітня 2025 р.

Посадовицю-шпигунку затримали на нараді в мерії на Миколаївщині

Без підтримки не виживуть: про медіа, які перемістилися з Криму

30 квітня 2025 р.

Шпигуна з Херсонщини залишили під арештом за злив інформації про ЗСУ

29 квітня 2025 р.

Херсон без радянських назв: вийшов новий довідник із усіма перейменуваннями