18 серпня 2022 р. 20:19

Соцмережі в умовах війни випередили телебачення за популярністю - опитування

Київський міжнародний інститут соціології опитав українців та з'ясував, що 59% з них в умовах війни дізнаються новини із соціальних мереж.

І хоча телебачення зберігає значну популярність, але не домінує, як це було до 24 лютого, - повідомляє Матриця свободи.

Дослідження складалося з двох частин: методом щоденного опитування (100 респондентів) та телефонних інтерв'ю з використанням комп'ютера.

59% респондентів у ТОП-2 джерела відносять соціальні мережі (а всього за останні 7 днів отримували інформацію з них 69%).

Проте телемарафон "Єдині новини" відносять до ТОП-2 джерел 43% (загалом його дивилися 57%).

В основному громадяни віддають перевагу онлайн-каналам інформації. Дослідження показало, що серед соціальних мереж є трійка лідерів – це Telegram, YouTube та Facebook.

Зокрема, аналіз сумарного часу споживання новин у соціальних мережах (якщо брати його за 100%) показав, що 41% припадає на Telegram, 37% – на YouTube, 12% – на Facebook, 6% – на Viber та 3% – на всі інші мережі.

"Фактично ми є свідками кардинальної трансформації медіаландшафту, де замість кількох потужних телевізійних каналів зросли сотні онлайн-джерел, кожне з яких не може похвалитися великою часткою ринку", - зазначають у КМІС.

За результатами дослідження, 48% витраченого на новини часу припадають на соціальні мережі, на телебачення – 34% (ще 11% – на сайти новин).

Серед тих, хто отримує інформацію з інтернету, 62% віддають перевагу коротким відео та 61% – коротким інформаційним повідомленням.

Цікаво, що соціальні мережі більше відносять до ТОП-2 своїх джерел інформації українці 18-29 років (87%).

У той же час громадяни віком від 60 років користуються соціальними мережами рідше (34%). У той же час дізнаються інформацію з "Єдиних новин" (61%).

Зазначимо, що протягом моніторингового періоду з 1 по 5 серпня в одеському інфопросторі були виявлені 15 повідомлень з ознаками фейків та неправдивою інформацією. При цьому традиційні медіа повністю вільні від дезінформації. Зустрічаються поодинокі приклади порушення журналістських стандартів — сексизми, мова ворожнечі, надлишкова емоційність та політична джинса.

Також Вам може сподобатись:

29 квітня 2025 р.

Без підтримки не виживуть: про медіа, які перемістилися з Криму

26 квітня 2025 р.

Telegram-канал про Одесу визнав себе російським

29 квітня 2025 р.

Посадовицю-шпигунку затримали на нараді в мерії на Миколаївщині

28 квітня 2025 р.

Два підпали за ніч: диверсанти про знищення стратегічних об’єктів на Одещині

В Україні лідери ресторанного й готельного бізнесу заробили 28 мільярдів

29 квітня 2025 р.

У Миколаєві депутати поскандалили через земельні питання

30 квітня 2025 р.

Шпигуна з Херсонщини залишили під арештом за злив інформації про ЗСУ

28 квітня 2025 р.

Правоохоронці розкрили схему розкрадання бюджету на світильниках у Миколаєві

30 квітня 2025 р.

Одеса перебуває в ментальній окупації: що відбувається з цінами на житло в регіоні

29 квітня 2025 р.

Інтент.Інсайт поцікавився станом ринку нерухомості під час війни

24 квітня 2025 р.

У Миколаєві депутати провалили земельні рішення

22 квітня 2025 р.

У Миколаєві затримали шпигуна, який зливав інформацію "Лохматому"

24 квітня 2025 р.

Нардепи-мільйонери: хто з одеських обранців заробив найбільше за рік

30 квітня 2025 р.

На Миколаївщині ворог зруйнував будинок і знеструмив село

24 квітня 2025 р.

Одеський університет увійшов до наукових лідерів країни