27 листопада 2019 р. 14:56
На моє особисте переконання, джерело проблеми неперсонального голосування, як і відвідування сесій, засідань постійних комісій, не в громадській (тобто неоплачуваній) природі представництва на місцевому рівні, як часто виправдовуються самі депутати. Насправді, вся проблема в відсутності особистої мотивації значної частини депутатів цим займатись. Більшість йшла за мандатом не тому, що мала реальні комплексні ідеї, як своє місто чи село зробити кращім і маючи загу ці зміни втілювати в життя. І навіть не тому, що біля вашого дому роздовбана дорога, і ну ніяк більше цю проблему не вирішити, окрім як отримати мандат. Кладучи руку на серце, в раді в кращому випадку до 15-ти активних депутатів. Це у великій раді, де депутатів хоча б 64. Реально - їх 5-7, а то і менше.
В маленьких радах взагалі активних депутатів днем з вогнем не знайдеш. Всі інші - це "болото". Тобто, інструменти для нажимання кнопок, яким не дуже то і цікаво, яке рішення приймається натисканням кнопок. В вимірі однієї людини - це не добре, і не погано. Це просто факт, оскільки людині це з самого початку не було цікаво, і не було потрібно. За задумом місцеві ради мають виступати в якості певного механізму балансування інтересів. Запобігати прийняттю рішень не в інтересах громади, оскільки в цих представницьких органах представлені РІЗНІ інтереси. В реальності ситуація наступна. Якщо в раді є стійка більшість - ця більшість, як правило, є мовчазним механізмом затвердження рішень міського голови. Іноді трапляється, що більшість проти мера, тоді буде, як в Миколаєві: нескінченні сесії і депутати проти міського голови. Або як в Черкасах, де стійкої більшості немає, і раду тіпає зі сторони в сторону. В будь-якому випадку прийняття рішень в інтересах міста майже неможливе. На рівні сільских селищних ОТГ депутати взагалі, здебільшого не розуміють своєї представницької функції. Чи дієві такі ради, навіть в скороченому з 2015 року складі?
Виглядає, що не дуже. А якби істотно скоротити кількість депутатів в радах? Дуже істотно: в мільйонному місті залишити би до 20-ти. В невеличких сільських та селищних ОТГ взагалі можна обійтись головами та старостами. В ради зможуть обратись лише справжні лідери, які будуть мати сильний прямий зв'язок з виборцями, оскільки в такому випадку запровадження будь-яких систем пропорційного представництва виглядає не дуже логічним. Спаде тягар ходіння на сесії, ведення особистого прийому з тих, кому це взагалі не потрібно і не цікаво.
Чи це вплине на прийняття рішень? Гірше точно не стане.
Анастасия Матвиенко
29 квітня 2025 р.
У Миколаєві депутати поскандалили через земельні питання24 квітня 2025 р.
У Миколаєві депутати провалили земельні рішення29 квітня 2025 р.
Сєнкевич зненацька скликав депутатів Миколаївської міської ради на сесію18 квітня 2025 р.
Робота депутатів Миколаївської міської ради: підсумки атестації за четвертий рік каденції26 квітня 2025 р.
Одеська міська рада почала підготовку до наступної сесії24 квітня 2025 р.
Миколаїв виділів частину бюджету на борги перед міжнародними кредиторами29 квітня 2025 р.
Миколаївським нардепам дали 75 тисяч за житло, але у Верховній Раді хочуть ще більше25 квітня 2025 р.
Миколаївська облрада запланувала призначити нових керівників закладів культури й спорту23 квітня 2025 р.
Реконструкція водогону та зберігання відходів від руйнувань: виконком Миколаївської міськради18 квітня 2025 р.
Виключення Бриндака з земельної комісії та гроші бюджету Одеси замість державних: цікавинки сесії міської ради