Меню
Соціальні мережі
17 квітня 2025 р. 13:22
Підряд на пів мільярда на Херсонщині розділили три дорожніх магнати
This article also available in English736
ІЛЮСТРАЦІЯ: ШІ
У квітні завершилися тендери на капітальний ремонт доріг у Херсонській області, в яких перемогли три компанії. Вони виграли контракти на понад 500 мільйонів гривень, при цьому їхня діяльність неодноразово ставала темою розслідувань та кримінальних справ.
Як повідомив Центр публічних розслідувань, торги по всім тендерам пройшли 16 квітня, і на кожний з тендерів надійшло по дві пропозиції. Наразі обрані переможці чекають на рішення. Тож розглянемо, хто переміг на дорожніх тендерах та чи зв'язані компанії з корупцією.
Наприкінці березня Служба відновлення та розвитку інфраструктури Херсонської області оголосила чотири тендери на капітальний ремонт вулично-дорожньої мережі в селі Посад-Покровське, яке зазнало значних руйнувань внаслідок російських обстрілів. Загальна сума, передбачена на ці роботи, перевищує 580 мільйонів гривень.
Так, контракт на ремонт доріг вулиць Перемоги, Першого Травня, Приозерної та Садової, на який виділили понад 146 мільйонів гривень, переможцем оголосили товариство “Енергетично-дорожнє будівництво”. Компанія запропонувала 139 мільйонів 214 тисяч 999 гривень, що на 7,3 мільйона нижче очікуваної вартості.
Товариство “Енергетично-дорожнє будівництво” за даними YouControl було зареєстровано у 2005 році. Компанія неодноразово ставала фігурантом як журналістських розслідувань, так і кримінальних справ. До речі, у цьому році є 5 справ, призначені до розгляду.
На державних тендерах компанія заробила понад 10,5 мільярда гривень. За інформацією ЗМІ компанію підозрюють у розкраданні бюджетних коштів, звинувачували у завищенні цін та змовах.
На реконструкцію вулиць Бобровського, Воєнної, Гагаріна, Дєдуха, Інгулецької та Раковського Феді передбачено понад 165 мільйонів, і переможцем визначили ТОВ "Автомагістраль-Південь" за 157 мільйонів 599 тисяч 999 гривень. Це на 8,3 мільйона менше.
ТОВ "Автомагістраль-Південь" було зареєстровано у 2006 році та пов’язана з Громадською спілкою “Національна асоціація дорожників України”. Репутація в медіа також залишає бажати ліпшого. Видання "Наші гроші" припускало, що фактичним власником компанії може бути бізнесмен Олександр Жуков — колишній тесть Романа Абрамовича та, за інформацією журналістів, один із найвпливовіших осіб угруповання, яке контролює Одесу через мера Геннадія Труханова.
На закупівлях компанія заробила понад 119 мільярдів гривень. За останньою ухвалою суду у січні 2025 року компанію звинуватили у привласненні бюджетних коштів під час реконструкції та будівництва фортифікаційних споруд. За версією слідства, вона завищувала вартість матеріалів і обсяг виконаних робіт в офіційних актах, що призвело до розкрадання в особливо великих розмірах в умовах воєнного стану.
Два підряди виграло товариство "Група компаній Автострада". Йдеться про капітальний ремонт вулиць Зелена, Покровська, Спортивна, Степова, Херсонська, Церковна та пров. Херсонський, на які виділили понад 156 мільйонів. А також — вулиць Гусинська, Молодіжна, Полтавська та Южна за понад 120 мільйонів гривень. Відповідно, перший тендер знизився на 7,8 мільйона, другий — на понад 6 мільйонів.
Компанію зареєстрували у 2015 році, і вона фігурує у 115 кримінальних справах. На державних контрактах фірма заробила на понад 101 мільярда гривень. Належить бізнесмену Максиму Шкілю, який також є засновником холдингу MS Capital, до якого входить ця компанія. Діяльність компанії також під пильною увагою ЗМІ, і її теж зв’язують з одеським мером Трухановим. Також нещодавно компанія отримала 6,2 мільярда на будівництві водогону з Нової Одеси.
Упродовж минулого року держава виплатила майже 150,5 мільярда гривень близько 500 приватним компаніям. Аналітики з’ясували, хто з бізнесу отримав найбільше бюджетних коштів і які з цих фірм пов’язані з впливовими політиками.