Меню
Соціальні мережі
07 травня 2025 р. 11:02
Херсонський порт після окупації залишився в руїнах, а компанія-концесіонер б’є на сполох
This article also available in English1319
ФОТО: ТОВ "Херсонський порт"
Херсонський морський порт після окупації та обстрілів майже повністю знищено — втрачено техніку, будівлі, плавзасоби й інше майно. Попри неодноразові звернення, держава досі не погодила з концесіонером план відновлення підприємства.
Про це повідомили у пресслужбі товариства "Херсонський порт".
У пресслужбі наголосили, що товариство "Херсонський порт", яке взяло держпідприємство в концесію у грудні 2021 року, з початку повномасштабної війни втратило майже всі засоби виробництва.
За офіційним експертним висновком Київської торгово-промислової палати від травня 2024 року, окупанти знищили або викрали практично все майно:
- Транспорт, спеціальна техніка — 68 одиниць (втрачено 100%);
- Плавзасоби — 32 одиниці (втрачено 100%);
- Будівлі та споруди — 158 одиниць (втрачено 100%);
- Залишки по складу — 99 231 одиниця (втрачено 99,23%);
- Інші основні засоби — 1270 одиниць (втрачено 76,5%);
- Портальні крани — 14 одиниць (втрачено 100%);
- Пально-мастильні матеріали, металевий прокат, пісок — 2574 тонни (втрачено 100%);
- Труби, кабелі, троси — 11 905 погонного метра (втрачено 100%).
За словами концесіонера, після деокупації в листопаді 2022 року об’єкт залишається під постійними обстрілами, що унеможливлює відновлення. Частина порту — на лівому березі Дніпра — досі під контролем окупантів. Додаткові збитки завдала повінь після підриву Каховської ГЕС у червні 2023 року.
Попри катастрофічні наслідки, компанія продовжує охороняти територію, забезпечує стоянку іноземних суден і власним коштом ремонтує об’єкти комунальної інфраструктури.
З 2022 року товариство "Херсонський порт" понад сім разів офіційно зверталось до Міністерства розвитку громад та територій із пропозицією створити робочу групу для підготовки плану відновлення. Проте відомство досі не ухвалило навіть рішення про її формування.
Херсонський порт став одним із перших прикладів концесійного партнерства в Україні напередодні повномасштабного вторгнення. У грудні 2021 року концесіонер розпочав модернізацію та затвердив інвестплани, однак реалізувати їх завадили окупація, затоплення після підриву Каховської ГЕС і постійні обстріли — нині порт потребує повного відновлення.